Arbejds
Miljøprisen
2018 & 2019
PR-indsatsen bag
Arbejdsmiljøprisen
Hvert år uddeler Arbejdsmiljørådet under Beskæftigelsesministeriet Arbejdsmiljøprisen til de arbejdspladser, der har det bedste arbejdsmiljø. Her har vi i både 2018 og 2019 lavet PR, indhold til sociale medier, produceret 35 videoer og skabt 300 + eksponeringer i bl.a. Go’ Aften Danmark, Børsen og P4 Trekanten.
ARBEJDS
MILJØPRISEN
2019
CASE
Pr- og kampagneindsats
Den 8. april 2019 vandt fire, danske arbejdspladser, Arbejdsmiljøprisen i hver sin kategori. Her leverede vi bl.a. en digital kampagne og to landsdækkende PR-indsatser i månederne op til prisuddelingen. Målsætningen var at nå op på min. 100 omtaler og motivere til indstillinger af kandidater.
PLAY VIDEO
LØSNING
Online elementer, reportagevideoer og PR-indsatser
For at nå bredt ud udviklede og producerede vi bl.a. video, stillbilleder, bannere og nyhedsbreve til sociale medier og online-annoncering.
Samtidig optog vi en lang række reportagevideoer fra de 12 nominerede arbejdspladser, som både blev vist på Arbejdsmiljøprisens hjemmeside og sociale medier og inkluderet i den overordnede PR-indsats.
Den første PR-indsats fandt sted ved offentliggørelsen af de nominerede virksomheder, og igen da de fire vindere blev kåret. Her leverede vi 17 pressemeddelelser samt en reportagevideo fra prisuddelingen i DGI-byen d. 8. april.
Resultat
+160 medieomtaler
PR-indsatserne gav over 160 omtaler i medier som TV2 Nyhederne, Go’ Aften Danmark, TV2 Lorry, Fredericia Dagblad, TV2 Østjylland, TV Syd m.fl.
Tilsvarende var temadagen fuldt booket med 240 deltagere, hvor der blev lukket for tilmeldinger, flere uger før arrangementet fandt sted.
PLAY VIDEO
ARBEJDS
MILJØPRISEN
2018
CASE
Pr-og kampagneindsats
I 2018 ønskede Arbejdsmiljørådet tilsvarende en fuld kampagneindsats både online og på print samt reportagevideoer til brug ved prisuddelingen.
Opgaven indebar også en landsdækkende PR-indsats, der i to omgange skulle give min. 100 medieomtaler.
PLAY VIDEO
LØSNING
Ny grafisk identitet, online og trykTE elementer, reportagevideoer og PR-indsats
Som ny, visuel identitet udviklede vi bl.a. trykannoncer og roll-ups til print, samt online bannere, korte videoer og stillbilleder til nyhedsbreve, sociale medier og online annoncering.
Fra hver arbejdsplads producerede vi en reportagevideo, som bl.a. blev brugt på prisens hjemmeside, distribueret til de nominerede virksomheder og vist ved prisuddelingen på Axelborg i København.
Da nomineringerne blev offentliggjort, leverede vi 13 pressemeddelelser og en landsdækkende PR-indsats, som vi fulgte op på, da vinderne blev kåret.
Resultat
Over 100 medieomtaler
Indsatserne gav over 100 omtaler i medier som bl.a. Børsen, Go’ Aften Danmark, P4 Trekanten, Midtjylland og Østjylland, TV2 Øst, TV Øst samt en lang række af regional-, lokal- og fagmedier.
Se flere videoer om Arbejdsmiljøprisen på Vimeo.