Som erfarne journalister og mediefolk er vi specialister i pr, digital formidling og storytelling


Vi identificerer de gode historier og får dem ud at leve i virkeligheden


Vi omsætter jeres purpose til kommunikation, der sætter dagsordenen, og får budskaberne ud over rampen

Connect with
the team

Founder & Editor

Helle Retbøll Carl

Seniorkonsulent

Kasper Saugmann

+45 51 19 58 49
ks@communitycontent.dk

Seniorkonsulent

Jonas Lund

+ 45 51 52 17 87
jl@communitycontent.dk

Founder & Editor

Helle Retbøll Carl

Seniorkonsulent

Kasper Saugmann

+45 51 19 58 49
ks@communitycontent.dk

Seniorkonsulent

Jonas Lund

+ 45 51 52 17 87
jl@communitycontent.dk

Purpose & Brand-
Activism

Bryggeren sagde det så smukt:

Som virksomhed har man altid pligt til at give noget tilbage til det samfund, man er del af – som Jacobsen selv, der glad og gerne – under en ølmesse i Wien – delte ud af den rene ølgær, der revolutionerede branchen i 1884.

Havde Jacobsen været knapt så gavmild, havde Carlsberg i dag været verdens største bryggeri – måske ligefrem verdens største biotek-selskab. Men bryggeren havde et purpose.

Han satte samfundsansvar og moral frem for profit, og det var ikke i tråd med hans livs- og forretningsfilosofi at holde viden, der kunne gavne andre, hemmeligt. 

Purpose skaber relationer, tilhørsforhold og følelsen af at være del af noget større, som er altafgørende for måden, man kommunikerer på.

Purpose er i al sin enkelhed ensbetydende med værdi, engagement og det, at man vil noget mere end bare lange varer over disken.

Fx lød det fra juryen ved årets KOM19, da vi tidligere på året modtog prisen for bedste kampagne sammen med Carlsberg for vores PR-indsats:

I dag er det at have et purpose – et mål og et formål med det, man gør som virksomhed – vigtigere end nogensinde. Purpose skaber relationer, tilhørsforhold og følelsen af at være del af noget større, som er altafgørende for måden, man kommunikerer på.

- Juryen KOM19

For et år siden havde de færreste hørt, at Carlsberg i årevis har arbejdet på den ambitiøse bæredygtighedsstrategi, Together Towards Zero.

I dag ved de fleste, at Carlsbergs nye 6-pack globalt sparer miljøet for 60 millioner plastikposer om året. Netop fordi Carlsberg har formået at omsætte bæredygtighed til konkret, værdifuld handling – fremfor kun at tale om, at nogen bør gøre noget.

Forbrugerne har omgående belønnet initiativet: Salget af Carlsbergs 6-packs er steget med 19 % i Q1 i 2019 sammenlignet med tidligere.

En udvikling, der normalt er fuldstændigt uhørt for et produkt i detailbranchen, hvor man normalt har svært ved at få armene ned, når salget stiger 1-2 %.

Af samme grund har vi ikke bare blikket vendt mod produkt og service – men også mod de værdier, der binder os sammen.

Vi omsætter jeres purpose til kommunikation der sætter dagsordenen og får budskaberne ud over rampen

Med udgangspunkt i vores klassiske, journalistiske arbejdsmetoder og unikke retoriske værktøj, skaber vi et stærkt og vedkommende narrativ, hvor modtageren er i centrum.

Vi omsætter jeres purpose til kommunikation, der sætter dagsordenen, og får budskaberne ud over rampen. Kampagnen om Carlsbergs plastikfri 6-pack har nu samlet høstet tre eftertragtede priser for sin markante eksekvering med udgangspunkt i vores narrativ, som også blev brugt globalt.

For som bryggeren sagde, har man pligt til at gøre sig umage, og som udgangspunkt kan man altid gøre alting bedre i morgen, end man kunne i dag. Sagt på ”Carlsbergsk”: “Brewing for a better today and tomorrow.”

Bære-
dygtighed

Bæredygtighed afgør valgkampe, brandværdien af din virksomhed, og hvilke produkter forbrugerne tager ned fra hylderne.

Hos CommunityContent er vi specialister i at finde, formulere og fortælle de inspirerende historier om virksomhedernes bæredygtige initiativer.

Vi omsætter de gode intentioner fra strategier, skåltaler og årsrapporter til konkret, værdifuldt indhold, der begejstrer og huskes af et bredt publikum.

Fx hjalp vi Carlsberg med at fortælle historien om den nye 6-pack uden plastikindpakning – et konkret, genkendeligt symbol på den grønne omstilling.

Vi har udviklet MENY’s kampagne om økologi og udfoldet, hvordan Nykredit udvælger aktier til ansvarlige investeringer.

Bæredygtighed er på kort tid strøget til tops på den strategiske dagsorden for virksomheder og organisationer. Fra DI’s grønne vækstplan, der reducerer Danmarks CO2-aftryk med mindst 65 procent, til pensionskassernes 350 mia. kr. store investering i grøn omstilling frem mod 2030.

Vores journalistiske approach får virksomhedernes grønne initiativer til at skille sig ud fra mængden, så de huskes af både kunder, forbrugere, medarbejdere, aktionærer og politikere.

Vi sætter en ære i at gå dybt ned i hver eneste case, afdække og vurdere alle vinkler og undgå faldgruber, floskler og greenwashing.

Se vores cases her

PResse

TO SMÅ PR-BUREAUER SIKREDE CARLSBERG BÆREDYGTIG SUCCES

Lanceringen af Carlsbergs bæredygtige 6-pack, Snap Pack, gav mere end 200 presseomtaler og titusindvis af videovisninger på Facebook og LinkedIn.

– Det overgik klart vores forventninger, siger Jeppe Boel, der er marketingchef i Carlsberg.

Bag arbejdet står to PR-bureauer, der nu har sikret sig genvalg hos bryggeriet.

Læs artiklen fra Markedsføring her

Purpose for alle pengene

”Kampagnen har haft den helt rette kombination af ’earned, owned og paid media’ og har formået at binde produkt og reklame og kommunikationsindsatsen sammen. Der er således kommunikeret et budskab og tilbudt en handling, der både har værdi på bundlinjen – og skaber en positiv adfærdsændring hos forbrugerne.”

Jury-udtalelse ved uddeling af Årets Kampagne 2019

Læs artiklen fra Bureaubiz her

“EN VANVITTIG MAGTDEMONSTRATION I EKSEKVERING OG
KAMPAGNEORKESTRERING”

”At kampagnen samtidig har været med til at øge salget af dåseøl med tocifrede rater er lige dele uhørt som imponerende. Der er tale om en vanvittig magtdemonstration i eksekvering og kampagneorkestrering af PR, TV, biograf, OOF, digitalt, events og instore aktivering. Juryen kan ikke andet end at hylde den kæmpe bedrift af lanceringen af Snap Pack som Carlsberg og dets samarbejdspartnere har udvist.”

Thomas Wahl, juryformand Markedsføring

Læs artiklen fra Markedsføring her