Da magasinet Eksportfokus skulle digitaliseres, tilpassede vi det redaktionelle indhold til det nye format. Samtidig udviklede vi en podcastkanal med fokus på en lang række aktuelle emner, som blev nr. 1 på iTunes i kategorien ”Lande og Organisationer”
Hvor foregår innovationen i USA, hvad sker der i Tyskland, og hvilke tendenser præger et hastigt voksende marked som det kinesiske? Den slags historier kunne man tidligere læse i Udenrigsministeriets Eksportfokus. Et magasin, man for to år siden valgte at digitalisere.
Samtidig skulle der opbygges en podcastkanal, hvor små og mellemstore, danske virksomheder kunne få indblik i de mange eksportmuligheder, som Udenrigsministeriets rådgivere kan være behjælpelige med, og i fællesskab fik vi skabt et samlet univers.
PLAY VIDEO
I tæt samarbejde med Udenrigsministeriet udviklede vi det digitale magasin Indsigter, der byder på reportager fra udenrigskorrespondenter og markedsnyheder, der leveres af danske repræsentationer i udlandet.
Sideløbende udviklede vi podcastkanalen Business Insights, inkl. den visuelle identitet samt thumbnails til relevante kanaler.
Herudover har vi løbende produceret videoer til sociale medier med fokus på de aktuelle emner, bl.a. mulighederne i de nye handelsaftaler med Japan og Canada.
PLAY VIDEO
Sammen fik vi skabt et levende digitalt univers med artikler, billeder, videoer og podcast. Podcastkanalen Business Insights lå i en periode nr. 1 i kategorien Lande og Organisationer på iTunes.
Indholdet dækkede nogle af de vigtigste temaer for danske virksomheder, såsom digitalisering, bæredygtighed, ligesom en hel udgave af magasinet handlede om FN’s 17 verdensmål.
Tilsvarende satte en særlig kampagneindsats fokus på landbrug- og fødevaresektoren, herunder bæredygtige løsninger og attraktive markeder for danske virksomheder.
Se flere videoer om Udenrigsministeriet på Vimeo.
PLAY VIDEO
© 2019 CommunityContent. All Rights Reserved
© 2019 CommunityContent. All Rights Reserved
© 2019 CommunityContent. All Rights Reserved